Un Trésor (2024)

Là où le précèdent album de Charles Wesley, Ceaseless; At my Expanse (2023), se ravissait d’une versatilité rythmique et humorale, Un Trésor, entre l’abysse et le ‘Zenithal Kiss’, fonctionne davantage comme un environnement fréquenciel émanant d’états mercuriels. 

Les frottements, vibrations et résonances se destinent à ouvrir des brèches lumineuses dans la stasis : il s’agit de se tenir devant elles, notamment sur les deux reprises du morceau « Play Me A Tape » (2008) de Kittin. 

Le trésor en question, ce sont ces sons surement, que Charles habite avec ses mots, sa voix tapissant les parois transformatives de la stéréo. 


Charles Wesley’s previous album, Ceaseless; At my Expanse (2023), delighted with rhythmic and humoral versatility. Un Trésor, between the abyss and the ‘Zenithal Kiss’, works more as a frequency based environment formed out of mercurial states. 

The frictions, vibrations, and resonances are intended to open luminous breaches while experiencing stasis, notably with the two covers of the song “Play Me A Tape” (2008) by Kittin. 

The treasure in question might be the sounds, which Charles inhabits with his words, his voice lining the transformative potential of the stereo.

listen : https://charleswesley.bandcamp.com/album/un-tr-sor

released March 5, 2024

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